Snuuker – Snuukerit mängitakse inglise piljardilaual. Mängida võib kahekesi või mitmest mängijast moodustatud võistkondadega. Mängu keskne idee on palli auku löömine ja positsioonimäng. Punkte saab õigetest sisselöökidest ja vastase vigadest. Võitja on mängija või võistkond, kes kogub rohkem punkte. Kõik mängijad kasutavad sama valget löögipalli. Mängu juurde kuulub 21 sihitavat palli, mille punktiline väärtus on järgmine:

PUNANE 1 punkti
KOLLANE 2 punkti
ROHELINE 3 punkti
PRUUN 4 punkti
SININE 5 punkti
ROOSA 6punkti
MUST 7 punkti

– Punased ja värvilised pallid lüüakse aukudesse vahelduvas järjekorras (punane – muu värv-punane-muu värv jne..), kuni punased pallid otsa saavad. Pärast seda lüüakse palle punktiväärtuse järgi, alustades kollasest ja lõpetades mustaga.

MÄNGU KÄIK
1. Mängu alustamisõigus saadakse loosi teel.
2. Alustav mängija teeb esimese löögi käsipalliga D-alalt.
3. Löögipall peab esimesena puudutama sihitavat palli ning löögipall ei või veereda auku; – põrkega võib lüüa vaid punasega punast palli.
4. Muu kui sihitav pall ei või veereda auku (lüües punast on sihitavad kõik punased pallid).
5. Iga löögivooru esimene sihitav pall on punane, kuni kõik punased pallid on löödud aukudesse; – ühe löögiga võib auku lüüa ka mitu punast palli, sel juhul saab iga auku löödud palli eest ühe punkti.
6. Kui punane pall läheb auku on järgmine sihitav pall värviline; – värvilise palli aukulöömise eest saab mängija selle eest vastavad punktid ja pall tõstetakse tagasi oma kohale mängulaual ning löögijärjekord jätkub; – värvilisi palle tohib lüüa aukudesse vaid ühekaupa (välja arvatud vaba palli puhul).
7. Punaseid ja värvilisi palle lüüakse aukudesse vaheldumisi kuni punased pallid on kõik aukudesse löödud.
8. Kui mängijal ei õnnestu palli auku lüüa, läheb löömise järjekord järgmisele mängijale, kes jätkab sellest kohast, kuhu jäi löögipall.
9. Ka viimase auku löödud punase palli järel auku löödud värviline pall tõstetakse tagasi omale kohale mängulaual ja seejärel lüüakse värvilised.
pallid aukudesse punktiväärtuse järjekorras, st. kollasest mustani.
10. Kui lauale on jäänud ainult must pall, lõpetab mängu selle auku löömine või viga juhul, kui on viigiline punktiseis; – viigiseisu korral tõstetakse must pall oma punktikohale ja mängijad loosivad uue löögijärjekorra; – esimene mängija alustab käsipalliga D-alalt ning palli aukulöömine või viga lõpetab mängu.

MÕISTEID JA OLUKORDI

*LÖÖK – löök loetakse sooritatuks, kui mängija lööb palli kii löögiotsaga.

*KÄSIPALL – käsipall on löögipalliks, kui pall on löödud auku või laualt välja; – käsipall on löögipalliks seni, kuni löök on tehtud õigesti käsipallialalt (D- alalt) või kui mängija on teinud vea.

*PALL LAUALT VÄLJAS – pall on laualt väljas, kui see peatub mujal kui mänguväljal või augus – värvilised pallid asetatakse oma punktikohtadele ja punased aukudesse.

*SNOOKER – löögipall on snookris, kui sirge löögiga piki joont sihitava palli tabamine ükskõik millisesse kohta on takistatud palli või pallidega, mis ei ole sihitavad pallid (palli läbimõõt mõlemalt äärelt pole vaba); – kui takistavaid palle on rohkem kui üks, on snookrit põhjustavaks palliks löögipallile kõige lähemal olev pall; – kui laual on kasvõi üks pall, mis pole eelpool kirjeldatud viisil takistatud, pole ka löögipall snookris. NB! – punane pall ei tee punasele snookrit; – vall ei tee snookrit.

hustlers-prnu-23
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text. captcha txt